Kennismaking met Peru

26 mei 2013 - Lima, Peru

Ondanks het smerige hostel, lekker geslapen. Kamer gedeeld met het Israelische meisje. Haar reis liep tegen het einde dus ze vond het heel gezellig die paar dagen met ons op te trekken. De volgende dag, zondag zijn Jet en ik samen met een gids Lima gaan verkennen. Alleen hadden we dat nooit gedurfd, want twee keer een bocht om en we zijn de weg kwijt. In het begin ging het fietsen prima, in Miraflores waren af en toe fietspaden en als die er niet waren dan fietsten we op de stoep. In de binnenstad was dat anders, daar reden we tussen het verkeer door, dat soms wel 4 rijen dik was. Om 11 uur vond onze gids Anibal dat we de Pisco Sour moesten proberen. Idd heel lekker en vooral omdat we het van de oorspronkelijke barkeeper kregen. Hij maakt dit drankje al zo´n 40 jaar klaar. Lekker fris hoor, zo´n Posco Sour. Er zit alleen wel alcohol in en op een bijna lege maag wil dat bij mij niet zo goed. De voortzetting van de tocht was daardoor extra spannend, maar behalve een struikje en een stoepje heb ik niets geraakt. De volgende dag hebben we het strand van Lima nog bekeken. Lima viel ons helemaal niet tegen. Maar twee dagen in een grote stad is genoeg. Volgende dag dus weer vroeg uit de veren, op naar Paracas, het echte strand?

1. Herma:
    6 juni 2013
    Lijkt me inderdaad spannend: met een borrel op fietsen in zo'n drukke stad.
  2. Elja:
    10 juni 2013
    jullie hebben vast veel lol gehad